בש"א
בית המשפט המחוזי ירושלים
|
792-10
17/03/2010
|
בפני השופט:
אמנון כהן
|
- נגד - |
התובע:
1. ג'י.אי. קפה בע"מ 2. קפה הלני המלכה בע"מ 3. יאיר בורגרס בר בע"מ 4. אריק דהן 5. Z 2 A מזון בע"מ 6. ליה לוי השקעות בע"מ 7. דוד יומטוב 8. בלטינשטר 9. 9 מרסל הס 10. ויליג' גרין בע"מ 11. חיה שפי 12. ענת מועלם 13. תובע שאינו משתתף בבקשה
עו"ד יעקב פינק עו"ד טל ליפר
|
הנתבע:
1. סיטי פס בע"מ 2. מדינת ישראל - משרד האוצר ומשרד התחבורה 3. עיריית ירושלים 4. תכנית אב לתחבורה
עו"ד רוני ליפסטר ואח' עו"ד מיכל מזרחי עו"ד אלי מלכה וגולן מורדכי עו"ד אופיר טל ואח'
|
החלטה |
בפני בקשה למתן צו עשה זמני.
ביום 16.2.2010 הגישו המבקשים כנגד המשיבים תביעה על סך 5,293,368 ש"ח בגין נזקים שנגרמו להם כתוצאה מהקמת הרכבת הקלה בירושלים.
בד בבד, ביקשו המבקשים שבית המשפט יחייב את המשיבים לפעול ולבצע את עבודות הקמת הרכבת הקלה במסגרת של שלוש משמרות עבודה ביממה, ברח' יפו במקטע שבין בניין ג'נרלי וכיכר ציון וברחובות הגובלים בו; להודיע ולפרסם בפומבי את תאריך היעד הסופי לסיום הפרויקט; למנות מנהל מיוחד זמני בעל סמכויות פיקוח ואכיפה מטעם בית המשפט לצורך פיקוח על ביצוע והשלמת הפרויקט; וכן לפנות את הפסולת וכל המטרדים הפזורים באזור עסקיהם של המבקשים בסוף כל יום עבודה.
המבקשים הינם בעלי עסקים במרכז ירושלים, בסביבות רח' יפו, בין בניין ג'נרלי לכיכר ציון.
לבקשתם, צירפו המבקשים שלושה תצהירים וכן תמונות המצביעות על התוהו ובוהו השורר במרכז העיר כתוצאה מעבודות הרכבת הקלה.
בין היתר נטען בתצהירים, כי לקוחות הפסיקו להגיע לחנויות, כי מדובר במטרדים בלתי פוסקים ובלכלוך רב הגורם לרתיעת לקוחות מלהיכנס לעסקיהם.
כמו כן, נטען בתצהירים, כי למבקשים נגרם נזק כלכלי כבד כתוצאה מהעבודה מול עסקיהם .
בתצהיר שהגיש מר ליאור צלניק נטען, בין היתר, כי עקב הימשכות העבודות, העסק שלו מפסיד כל יום כ-2,500 ש"ח ובכל חודש כ-70,000 ש"ח.
בנוסף, הצהיר מר צלניק, כי לאחר שהמשיבה מס' 1 זכתה במכרז לביצוע הפרויקט, נחתמו סדרת הסכמים לביצוע הפרויקט, כאשר בחודש ספטמבר 2004 נחתם ההסכם הסופי וב-15.1.2006 בוצעה הסגירה הפיננסית של ההסכם.
לטענת המבקשים, הפרויקט אמור היה להסתיים בסוף שנת 2006, אך במקום לחנוך את הרכבת הקלה במועד זה, התאחר סיום הפרויקט שנה אחר שנה וטרם נמסר תאריך יעד סופי לסיום הפרויקט.
המשיבה מס' 1 הגישה תשובתה בכתב בצירוף תצהירו של מר שחר נווה אשר שימש כמנהל ביצוע עבודות ההקמה בפרויקט וכמי שמכיר מקרוב את הפרויקט ומלווה אותו מאז תחילתו.
ביום 24.2.2010 התקיים דיון בנוכחות הצדדים ולאחר שמיעת הצדדים, אפשרתי לצדדים להגיש טיעונים משלימים לביסוס טענותיהם.
כרקע עובדתי יש לציין, כי עבודות הרכבת הקלה מוסדרות במסגרת הסכם זיכיון בו התקשרה מדינת ישראל עם הזכיין (סי.טי פס בע"מ).
פרויקט זה הינו פרויקט מסוג BOT, בו הזכיין אחראי לבניית הפרויקט, הפעלתו והעברתו אל המדינה בתום תקופת הזיכיון.
עבודות ההקמה של הרכבת הקלה כוללות הנחת מסילות לאורך תוואי של כ-13.8 קילומטר שתחילתו באזור הגבעה הצרפתית וסיומו בהר הרצל.
ליבי ליבי למבקשים ואולי גם לכל תושבי ירושלים, הסובלים מדי יום מהתוהו ובוהו השורר בירושלים,
מהפקקים האין סופיים, מסגירת הכבישים ומשינויי המסלולים כמעט מדי יום.
השופט בתוך עמו הוא יושב ויש לו מה שעיניו רואות ומציאות החיים הינה חלק מכלי עבודתו כמו הדין והחוק (ראה ע"א 4868/90
אברהם אנג'ל עו"ד נ' קוליה בודסקי פ"ד מו'(4) 434 בעמ' 437).
ואולם, אהדה לחוד וסמכות משפטית לחוד. עם כל ההבנה למצבם של המבקשים, אינני סבור כי יכול אני להיעתר לבקשתם למתן צו עשה זמני ותרופתם של המבקשים הינה במסגרת התביעה הכספית אותה הגישו.